1 de jul. 2017

El traster, Anna Punsoda

Amb un començament insegur, no per l’estil narratiu sinó pel contingut que sembla fregar perillosament la narrativa adolescent per uns instants, el text va agafant força i mostra frases curioses.

“En Pau Escarp tenia un nen, dues nenes i un bony als testicles que calia analitzar.”

“Quanta desgràcia ha portat el cristianisme al món. Abans se sacrificava algú, com més estimat millor, per satisfer als déus. Després va arribar Jesús i tothom se sacrifica a si mateix per als altres. I així tots sacrificats i amargats.”



I la pregunta que es fa l’Abel sobrevola per tot el text: es pot ser un bon assassí a Barcelona? El clima (“no es pot matar la gent quan va amb bermudes i samarreta”) i la llum ho impedeixen. Potser per això ell n’és un de tant galdós que acaba recorrent a l’ajuda de la seva mare...

I la pregunta que em faig jo després de llegir el conte és: m’ha agradat? La estranya història d’aquest Abel, infantil, emasculat per la seva bellesa extrema, per les dones que se’l rifen, per la mare que no el deixa acabar de créixer... m’ha agradat?

I m'imagino que el fet d’haver-m’ho de preguntar ja em dóna la resposta.
______________
Anna Punsoda, El traster (L’Apuntador, Núvol)
començat_ 11/4/17  /  acabat_ 12/4/17



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada