23 d’abr. 2012

Quad, Samuel Beckett

Més que una obra teatral, unes indicacions coreogràfiques. Uns moviments orquestrats de quatre personatges que es mouen metòdicament i coordinada damunt  l’escenari.

Uns quatre personatges que vesteixen cada un d’ells un color diferent, el mateix que el color del focus que els il·lumina; uns personatges als quals els correspon un instrument de percussió concret, ja sigui tambor, plats, triangle…
Una combinació de moviments, imatge i so que recorda la coreografia utilitzada en el vídeo musical Around the World de Daft Punk, en el qual diferents personatges, agrupats segons la seva disfressa (mòmia, astronauta) seguien un recorregut constant i cíclic representant cadascun un instrument o un element sonor de la cançó i, per tant, pujant i baixant escales depenent de la melodia. Una combinació simbiòtica d’imatge i so d’allò més estimulat que també utilitza Michael Gondry en el vídeo Guitar Star de The Chemical Brothers, substituïnt les persones per elements naturals o arquitectònics, en aquest cas, el paisatge observat des de la finestra d’un tren en moviment.

Una proposta visual i simbòlica, la de Beckett, que ens pot fer plantejar la impossibilitat d’actuar diferentment de com ens pertoca, o bé adonar-nos de l’estandardització de la nostra societat en la qual tots ens movem al mateix ritme, al mateix so, que poser ens creiem idividuals, diferents (ens deixen tenir un color i un so propis) però que en realitat som incapaços de defugir el gran engranatge que ens empeny.
O potser és una mostra del cicle constant i imparable de la vida. O potser…

Sigui quina sigui la lectura que en fem, resulta una proposta interessant.
___________
Samuel Beckett,  Quad (dintre de Collected Shorter Plays of Samuel Beckett - Faber and Faber)
començat_ 19/02/12  /  acabat_ 19/02/12

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada