25 d’abr. 2012

Catastrophe, Samuel Beckett

Metateatre: mostrar la preparació d’una escena amb el director, la ajudant de direcció, el protagonista i el tècnic de llum.

El director demanant impossibles, enfurismat davant  la més petita incorrecció, reclamant que el cos del protagonista sigui més blanc… la ajudant prenent notes de tot (“I make a note [she takes out a pad, takes pencil, notes]” (299)) i obeïnt les indicacions del director.

El protagonista sorpren per la seva immobilitat, és un ésser inexistent, impersonal, un titella al servei de les ordres del director mogut per les mans de la ajudant. Perquè ni això no fa el protagonista, tots els seus moviments, la inclinació del cap, el canvi de roba, li fa un ajudant (recordant la lectura que Ollé féu de El primer amor, en la seva producció del 2010 on Pere Arquillué era desvestit per un ajudant anònim, desproveïnt-lo, en aquell cas, de vida).

I, finalment, el tècnic d’il·luminació que retalla els llums per deixar únicament il·luminada la cara del protagonista, la seva mirada final, just abans d’acabar l’assaig i, amb ell, l’obra.
__________
Samuel Beckett,  Catastrophe (dintre de Collected Shorter Plays of Samuel Beckett - Faber and Faber)
començat_ 19/02/12  /  acabat_ 19/02/12

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada